Rólunk

Főoldal --> Rólunk --> Díjak, elismerések

ISWA Communications Award 2011

Az ÖKO-Pannon „Az üveg éve” kampánya az ISWA Communications Award-on harmadik helyezést ért el. A díjat az ISWA azért hozta létre, hogy elismerje és bemutassa a legjobb kampányokat, amelyek elősegítik a lakosság környezeti tudatosságának fejlődését, és népszerűsítik a fenntartható hulladékgazdálkodást.

A rangos elismerést az üveghulladékok szelektív gyűjtésének és hasznosítási lehetőségeinek népszerűsítése céljából megvalósított projektjeiért vehette át az ÖKO-Pannon az ISWA Dél-Koreában megrendezett kongresszusán. A kampány négy egyedi eszközzel, az iparművészek számára kiírt "Re-Üveg" pályázattal, a vendéglátóhelyekről történő gyűjtést segítő "Üvegfutár" szolgáltatással, a fesztiválozó fiatalokat célzó "Re-pohár" akcióval és a vásárlóközönséget megszólító "Kis üveghatározó" kiadvánnyal ösztönözte a 100%-ban és akárhányszor újrahasznosítható üveg szelektálására a lakosságot.

Prizma PR díj - Az üveg éve 2010

Nonprofit kategóriában PRIZMA pr-díjat nyert az ÖKO-Pannon "Üveg éve" kampánya. A rangos elismerést az üveghulladékok szelektív gyűjtésének és hasznosítási lehetőségeinek népszerűsítése céljából megvalósított projektjeiért vehette át a Noguchi Porter Novelli-vel karöltve. A kampány négy egyedi eszközzel, az iparművészek számára kiírt "Re-Üveg" pályázattal, a vendéglátóhelyekről történő gyűjtést segítő "Üvegfutár" szolgáltatással, a fesztiválozó fiatalokat célzó "Re-pohár" akcióval és a vásárlóközönséget megszólító "Kis üveghatározó" kiadvánnyal ösztönözte a 100%-ban és akárhányszor újrahasznosítható üveg szelektálására a lakosságot.

A PRIZMA díj a Kreatív szaklap pr-díja, amellyel a hazai pr-szakma  legkiemelkedőbb munkáit ismeri el: idén 57 nevezésből 23 került a döntőbe, köztük a nonprofit kategóriában díjazott Üveg éve és  kiadvány kategóriában önállóan a Kis üveghatározó.

EFFIE bronz
Az újrahasznosítással mindenki nyer kampány 2010

"Az újrahasznosítással mindenki nyer!" - Az ÖKO-Pannon Uniós támogatással megvalósított, eddigi legnagyobb környezetvédelmi kampánya EFFIE bronz díjat kapott. A kampány a nemzetközi marketing és kommunikációs szakma egyik világszerte legkiemelkedőbb elismerésének bronz fokozatát nyerte el társadalmi célú reklám kategóriában. A Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége 2010-ben kilencedik alkalommal rendezte meg a hatékony reklámozásról szóló versenyét az EFFIE-t, amely az egyetlen olyan szakmai verseny, ami a reklámok valódi céljaként elért piaci eredményt díjazza. Az elismerésért idén 10 kategóriában 66 kampány mérettette meg magát a több mint 100 tagú zsűri előtt, mely végül 45 pályaművet juttatott a döntőbe. Az évente odaítélésre kerülő díjra 2010-ben kizárólag olyan kampányokkal lehetett nevezni, amelyek 2009. január 1. és 2010. május 31. közötti időszakban magyarországi médiumokban kerültek bemutatásra, és amelyeket korábban még nem neveztek az EFFIE-re.

Az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. a rangos elismerésért folytatott versenyre, a Környezet és Energia Operatív program támogatásával 2010. február-márciusban megvalósult eddigi legnagyobb környezetvédelmi kampányával nevezett. Az újrahasznosítással mindenki nyer!" c. környezetvédelmi szemléletformáló kampány azt az üzenetet közvetítette sikeresen a lakosságnak, hogy a szelektív hulladékgyűjtéssel és újrahasznosítással nyersanyagokat, energiát takarítunk meg és csökkenthetjük a környezeti terhelést, a tudatosabb vásárlás üzenetével pedig a hulladék-megelőzés fontosságára figyelmeztetett.

Az EFFIE díj a marketingkommunikációs szakma egyik világszerte legrangosabb elismerése, amelyet az Amerikai Marketing Szövetség (New York AMA) alapított 1968-ban. Az EFFIE célja az olyan, hatékony reklámkampányok elismerése, amelyek az adott piaci környezetben ténylegesen beváltották a hozzájuk fűzött reményeket.

További információ: http://www.okopannon.hu/kampany/2010/kampany_2010_fem.php

Superbrands 2009

Az ÖKO-Pannon az első szelektív hulladékgyűjtést és hasznosítást koordináló szervezet, mely  elnyerte ezt a rangos elismerést. 2009-ben második alkalommal ítélték oda a legjobb üzleti márkáknak járó díjakat a Business Superbrands Program keretében. A 14 tagú, független szakemberekből álló bizottság döntésének értelmében Business Superbrand minősítést kapott az ÖKO-Pannon. A Kft. elsősorban környezetvédelmi kommunikációs tevékenységéért valamint a hulladékgazdálkodás területén működő cégekkel kiépített példaértékű együttműködési modellért részesült a rangos elismerésben, amelyet ma már a világ 82 országában ítélnek oda a legjobb márkáknak.

A Magyarországon öt éve működő Superbrands program mellett 2008-ban először indult el a nemzetközi piacon már évek óta meghatározó Business Superbrands program. A Business Superbrands az üzleti szektor (B2B) márkáinak legkiválóbbjait mutatja be, azaz olyan magyarországi cégeket/márkákat, melyek nem elsősorban a fogyasztókat, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak ki.
Az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. talán az egyik legnagyobb ilyen szervezet Magyarországon. A Kft. ma közel 3000 olyan vállalattal áll ugyanis szerződéses viszonyban, amely csomagolóanyagot bocsát ki, illetve hoz forgalomba. Az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. ezen szervezetektől vállalja át a csomagolási hulladékok EU által meghatározott visszagyűjtési és újrahasznosítási arányainak teljesítését.

A Superbrands szervezetről, hátteréről, nemzetközi vonatkozásairól bővebben: www.superbrands.hu

Prizma PR díj - Újrahasznosított Magyarország 2009

A PRIZMA díj a Kreatív szaklap pr-díja, amellyel a hazai pr-szakma legkiemelkedőbb munkáit ismeri el. Az ÖKO-Pannon Újrahasznosított Magyarország elnevezésű kampánya a Noguchi Porter Novellivel közösen nyert eseménykommunikáció kategóriában. A versenyre nevezett 64 munkából 26 került shortlistre, és végül 11 pályázat vihetett haza díjat összesen. A verseny során a zsűri komplexen értékeli a projekteket, ötvözve a kreativitás, az újszerűség, a stratégiai gondolkodás, a kivitelezés minősége és a hatékonyság szempontjait.

Az "Újrahasznosított Magyarország" egy komplex kommunikációs szemléletformáló kezdeményezés, mely elsősorban a fiatalkorúak környezeti nevelését célozta meg. Az óvodások a "Hajnal" című mesejáték segítségével tanulhatják meg szelektív gyűjtés alapjait. A diákok országos turnéval egybekötött "Mi van?" című interaktív drámapedagógiai előadás alkalmával ismerhetik meg a szelektív hulladékgyűjtés "lelkivilágát". A lakosságnak szóló, országos hulladék-gyűjtőakció a "Hozd vissza!" és a szeptember hónapban megrendezésre kerülő Újrahasznosítási Hónap, ami egy országos interaktív, utazó kiállítás mind egyedi ötletek alapján valósultak meg. A négy programról összesen több mint 300 tudósítás számolt be, mellyel 7 millió embert ért el az összesen 10 millió lakosú Magyarországon.

Bronz Dió - Szelektív divat kampány 2008

Bronz Dió díjjal jutalmazták az ÖKO-Pannon hírességeket felvonultató Szelektív Divat kampányát a Brand Festival-on, a marketing és kommunikációs szakma rangos, irányadó rendezvényén. Az Arany, Ezüst, illetve Bronz Dió az év leginnovatívabb stratégiai ötleteit hivatott elismerni, odaítélése egy háromlépcsős kiválasztási folyamat eredménye. A shortlistre a Marketing& Média szaklap által az 50 legbefolyásosabb médiaszemélyiség közé választott szakemberek ajánlhatnak munkákat. Ezek közül a Marketing& Média szerkesztőbizottsága válogat, végül a zsűri a legjobb 10 kampány közül választja ki a díjazottakat.

European Excellence Awards
Újrahasznosított Magyarország 2007

Az IPRA PR-Oscar-ja mellett European Excellence Awarddal is kitüntették az ÖKO-Pannon "Újrahasznosított Magyarország" című kampányát, melyet a Noguchi Porter Novelli dolgozott ki. A díj az Európai Uniós pr-szakemberek legrangosabb elismerésének számít. Az Európai Kiválóságért Díj azoknak a pr-programoknak és cégeknek jár, akik kiválóságot mutatnak a kontinens közös jövőképének kommunikálásában. A gála azokat a győzteseket köszöntötte, akiket a 32 tagú, elismert Uniós szakmai és politikai vezetőkből álló zsűri kiválasztott a több mint 600 indulóból.

Golden World Awards for Excellence in Public Relations
Újrahasznosított Magyarország 2007

Az ÖKO-Pannon "Újrahasznosított Magyarország" kampánya nyerte a pr-Oscarnak is nevezett Golden World Award díjat, az International Public Relations Association (IPRA) által megrendezett, Golden World Awards for Excellence in Public Relations (GWA) szakmai versenyen a "Rolls-Royce award for the environment", vagyis a környezetért kategóriában. A kampány kidolgozója a Noguchi Porter Novelli ügynökség volt.
Az Újrahasznosított Magyarország" díjnyertes, országos kampányt a megbízó ÖKO-Pannon azért indította el, hogy népszerűsítsék a szelektív hulladékgyűjtést, és elérjék az európai uniós célt, amely 2012-ig előírja a csomagolóanyagok 60 százalékának újrahasznosítását. Az ügynökség számításai szerint összesen 6,3 millió embert tudtak elérni Magyarország 10 millió fős népességéből, így részben ennek az eredménynek is köszönhető az elismerés.

A Noguchi Porter Novelli három fő projekttel pályázott a Golden World Awardra.  Az egyik kezdeményezés a 2005-ben elindított "Hozd vissza, Sam!" akció, melyet minden évben a Környezetvédelmi Világnapon az ország 10 különböző városában rendeznek meg. Ugyanebben az évben indult útjára az ország óvodáiban a Hajnal címet viselő interaktív mesejáték négy hivatalos színész előadásában, mely a legkisebbek között népszerűsíti a szelektív hulladékgyűjtést. A harmadik kampányelem a Zöld Parlament program volt, amely a döntéshozók közül a parlamenti képviselőket célozta meg.

Európa díj 2005

Az Osztrák Gazdasági Kamara rangos elismerésében részesült Zala és Vas megyék szelektív hulladékgyűjtési projektje, amely az ÖKO-Pannon koordinációjában, az osztrák Tanzer Consulting GmbH és a Vasi Consulting Kft.-vel való együttműködésében valósult meg. Az Osztrák Gazdasági Kamara által támogatott Constantinus Club minden évben 6 kategóriában ítéli oda a díjakat olyan informatikai és tanácsadó vállalatoknak, amelyek projektjei a legnagyobb mértékben járulnak hozzá az adott vállalkozások gazdasági teljesítményéhez, a foglalkoztatáshoz valamint régiójuk környezetének fenntartható fejlődéséhez. Az ÖKO-Pannon által koordinált Zala és Vas megyei szelektív hulladékgyűjtési rendszer kiépítése 2004. januárjában kezdődött és több mint 250.000 lakos számára biztosít szelektív hulladékgyűjtési lehetőséget.

2005-ben több száz projekt került nevezésre Ausztria ezen, egyik legrangosabb gazdasági megmérettetésének tekintett díjra. A neves osztrák üzletemberekből, gazdasági döntéshozókból, politikusokból és környezetvédelmi szakemberekből álló zsűri 43 projekt talált értékelésre és helyezésre alkalmasnak. A tekintélyes grémium az Európai Díjra az ÖKO-Pannon Kht., a Tanzer GmbH és a Vasi Consulting Kft. regionális szelektív hulladékgyűjtési projectjét találta a legérdemesebbnek.

vissza a lap tetejére